Right-Wing Media Manufactures Outrage About CNN Ignoring Right-Wing Media ( rewire.news )

One of the ways extremists bent on destroying U.S. democracy have been most successful is in their relentless assault on the press, and fomenting distrust around truth as a central tenet in our national political discourse.

The Hill on Friday morning published an article meant to tarnish CNN, in which they report the allegations of a San Diego TV station that has accused CNN of passing on airing its reporter’s “local view” on the border wall. The implication, of course, is that CNN passed on that “local view” because CNN has a political agenda with which the reporter’s perspective didn’t comport. The article is already “front page above the fold” on the Drudge Report. Be sure: It will be on the lips of every conservative news manufacturer by the end of the day and the latest outrage on AM radio.

CNN responded to KUSI’s accusation in a statement: “We called several local stations to book someone for a show. We didn’t end up booking any of them. That happens many times every single day. We did, however, book a reporter from KUSI for a story on immigration and the border wall in November. This is a non story.”

Conservatives who yell the loudest to point out supposed manipulation are doing so to hide their own attempts to manipulate public opinion. You see, what was conveniently absent from the Hill’s reporting is that KUSI, the station making these allegations, is owned and operated by Channel 51 of San Diego, Inc., a wholly owned subsidiary of McKinnon Broadcasting, which is owned by the notoriously conservative McKinnon family. KUSI has been described as nothing but a mouthpiece of the San Diego Republican Party and as San Diego County’s

Leave a Reply